Antwerk
Jak zrozumieć Fulfillment E Commerce: Definicja a proces
Sklepy e-commerce, które szybko się rozwijają i wyprzedzają swoją konkurencję, skupiają się przede wszystkim na doskonałych usługach realizacji zamówień, a także na wprowadzaniu ciągłych innowacji eCommerce fulfillment. Wynika to z tego, że fulfillment jest kluczowym elementem Twojego sukcesu w eCommerce.
Czynniki sukcesu sklepu internetowego
Odnoszący sukcesy właściciele sklepów eCommerce nieustannie zadają sobie pytanie: Jak mogę sprawić, by doświadczenia moich klientów były jeszcze łatwiejsze? Co muszę zrobić, aby automatyzacja procesu polepszała moje decyzje?

Jako właściciel eSklepu - mogę mieć idealną stronę internetową, najlepszy produkt na świecie, a mój produkt może mieć wysokiej jakości branding, który sprawia, że klienci przychodzą do mnie i nieustannie kupują. Jednak jedynym haczykiem jest to, że mój eCommerce musi działać - po prostu piękne produkty, jak również strony nie wystarczą.

Jako właściciel sklepu internetowego, muszę znać każdą część struktury i procesu implementacji działań, ponieważ pozwala mi to zarabiać prawdziwe pieniądze, a nie tylko chwalić się istnieniem eCommerce.

Wyobraź sobie, że Twój sklep działa doskonale i jesteś z niego zadowolony. Jesteś odpowiedzialny za zarządzanie i codziennie podejmujesz istotne decyzje biznesowe, aby ją rozwijać. Co jest ważne - eCommerce polega dokładnie na tym, że masz stale doskonalony system globalnych/lokalnych procesów biznesowych, które są związane z realizacją transakcji.

Te procesy biznesowe muszą działać w Twoim eSklepie jak w zegarku. Wszak udany proces realizacji zamówień eCommerce obejmuje zespoły pracowników oraz synchronicznie wykonywane harmonogramy działań. Im lepiej skonfigurowany jest proces eCommerce, tym większy sukces osiągniesz.

Z tego możemy wyciągnąć, że przewidywalna i dokładna realizacja zamówień równa się zadowoleni klienci i pozytywne opinie. Natomiast solidne procesy fulfillment w eCommerce pozwolą Ci oszczędzać czas i pieniądze oraz będą sprzyjać rozwojowi twojego biznesu. Pierwszy krok jest zrobiony.

Realizacja zamówień w eSklepie
Realizacja zamówień jest częścią operacji, która dostarcza twoje produkty do klientów. Przykładami mogą być dostarczanie produktów na półki w centrach eCommerce oraz kompletowanie i pakowanie zamówień, aczkolwiek metody wysyłki są częścią operacji logistycznych strony trzeciej.

Tak naprawdę, realizacja zamówień eCommerce jest integralną częścią Twojego biznesu od samego początku. Kiedy pakowałeś opakowania w swoim mieszkaniu, byłeś swoim własnym dostawcą usług realizacji zamówień. Teraz, gdy Twój biznes się rozrósł, być może będziesz musiał zlecić to firmie Antwerk.

Dostawca 3PL to wyspecjalizowana firma, której zadaniem jest outsourcing wszystkich lub większości operacji logistycznych. W zasadzie jest to kompleks usług obejmujących transport towarów, magazynowanie, magazynowanie typu end-to-end, techniczne zarządzanie zapasami, pakowanie i spedycję. Dostawcy Antwerk to spedytorzy, firmy kurierskie i inne firmy oferujące usługi logistyki kontraktowej i spedycji.

Dostawcy usług realizacji eCommerce pomogą Twojemu biznesowi detalicznemu działać bezproblemowo. Pamiętaj o tym, że zewnętrzny dostawca usług eCommerce może ułatwiać procesy oraz przedłużać twój biznes. Co więcej - outsourcing realizacji zamówień sprawia, że Twój biznes jest elastyczny oraz pozwala Ci zminimalizować koszty i ryzyko.

Cztery podstawowe elementy procesu Fulfillment eCommerce
1.Integracja omnichannel Fulfillment Center
Zasada jest taka - twój sklep eCommerce powinien płynnie integrować się z centrum realizacji zamówień. Kiedy zamówienia płyną bezpośrednio do ludzi, którzy będą je pakować i wysyłać - otrzymujemy zautomatyzowany proces, który dostarcza nam coraz więcej zalet. Oto trzy ważne cechy dobrego centrum realizacji zamówień eCommerce:

1. Twoja firma 3PL powinna zintegrować się z każdą platformą, na której sprzedajesz. Natomiast przychodzące zamówienia dla każdego kanału sprzedaży, którego nie obsługujemy - łączymy w jedną aplikację, która pomoże ustrukturyzować ten proces dla centrum realizacji zamówień.

2. Upewnij się, że Twój dostawca usług realizacji zamówień posiada rozbudowany dział IT. Monitorowanie oraz możliwość wyeliminowania usterek w każdej chwili - skutek udanego rozplanowania bieżących procesów oraz nagłych sytuacji.

3. Znajdź centrum realizacji zamówień, w którym czas przestoju jest minimalny.

2. Zarządzanie zapasami
Palety z towarem są wysyłane do magazynu realizującego zamówienie. Następnie, palety te są logowane do inwentarza i umieszczane na półkach, gotowe do realizacji zamówienia.

Trzy cechy które wyróżniają dobrego dostawcę usług realizacji zamówień:

1. Centrum realizacji eCommerce powinno umieścić zapasy w magazynie w ciągu jednego do dwóch dni od ich otrzymania.

2. Powinieneś mieć możliwość zalogowania się do swojego systemu zarządzania zapasami.

3. Dostawca usług 3PL powinien pilnować poziom niskiego limit strat. Niektóre centra realizacji zamówień traktują zarządzanie zapasami jako najwyższy priorytet. Dodatkowo, ci dostawcy są odpowiedzialni za przedmioty zagubione lub zepsute w czasie, gdy znajdują się na półkach.

3.Realizacja zamówień: Kompletowanie, pakowanie i wysyłka
Kiedy przychodzi zamówienie, Twój magazyn realizuje je i wybiera odpowiednie elementy do umieszczenia w pudełku. Najpierw pracownik pakuje je w pudełko, a potem dostawca 3PL wysyła je do klienta - dokładnie na tym polega proces "wybierz, zapakuj i wyślij".

Dzięki centralnie zlokalizowanym magazynom, wysyłka do klientów jest szybka - lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników pracy Fulfillment centra. Ważne jest, aby dostawca 3PL również szybko realizował Twoje zamówienia. Przy czym - dokładność ma kluczowe znaczenie, pamiętaj, że błędy w kompletowaniu i pakowaniu zamówień mogą kosztować Cię utratę klientów.

Oto trzy sposoby, w jakie Twoje centrum realizacji eCommerce może pomóc Ci spełnić oczekiwania klientów dotyczące szybkiej i taniej wysyłki:

  1. Poszukaj dostawcy 3PL, który oferuje wysyłkę w następnym dniu lub nawet w tym samym dniu.
  2. Wybierz magazyn lub magazyny, które są zlokalizowane centralnie. Centrum realizacji powinno realizować wysyłki do większości klientów w ciągu dwóch dni lub krócej.
  3. Zapytaj o dane na temat wskaźników błędów centrum realizacji.
4.Przetwarzanie zwrotów: Odwrotna logistyka
Łatwość zwrotów jest ważna dla kupujących w eCommerce. Głównym czynnikiem napędzającym Twoją sprzedaż jest łatwość zwrotów , również ważna dla kupujących w eCommerce. Chcemy przedstawić 3 sposoby, dzięki którym Twój partner realizujący zamówienia eCommerce może ułatwić zwroty Tobie i Twoim klientom:

  1. Znajdź magazyn, który umieszcza zwroty z powrotem na półce w ciągu jednego do dwóch dni. Zalegające zwroty negatywnie wpływają na opinie o Twojej firmie oraz zaufanie konsumentów.
  2. Pozwól swojemu dostawcy usług 3PL zająć się obsługą zwrotów, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na zwiększaniu sprzedaży.
  3. Opracuj proces postępowania z uszkodzonymi towarami. Upewnij się, że Twój dostawca usług eCommerce może pomóc w ocenie zwrotów i przetwarzaniu zamówień na towary przecenione.
4.Przetwarzanie zwrotów: Odwrotna logistyka
Łatwość zwrotów jest ważna dla kupujących w eCommerce. Głównym czynnikiem napędzającym Twoją sprzedaż jest łatwość zwrotów , również ważna dla kupujących w eCommerce. Chcemy przedstawić 3 sposoby, dzięki którym Twój partner realizujący zamówienia eCommerce może ułatwić zwroty Tobie i Twoim klientom:

  1. Znajdź magazyn, który umieszcza zwroty z powrotem na półce w ciągu jednego do dwóch dni. Zalegające zwroty negatywnie wpływają na opinie o Twojej firmie oraz zaufanie konsumentów.
  2. Pozwól swojemu dostawcy usług 3PL zająć się obsługą zwrotów, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na zwiększaniu sprzedaży.
  3. Opracuj proces postępowania z uszkodzonymi towarami. Upewnij się, że Twój dostawca usług eCommerce może pomóc w ocenie zwrotów i przetwarzaniu zamówień na towary przecenione.
Zamów u nas usługi fullfilment
Szukasz usług fullfilment w Polsce, Czechach lub Niemczech? Zapoznaj się z naszą ofertą i wyślij nam zapytanie o indywidualną wycenę dla Twojego projektu. Mamy wszystko, co jest potrzebne do wygodnej i zyskownej pracy. Obiecujemy, że nasza oferta mile Cię zaskoczy.